آمادگی اداره ثبت‌ اسناد ملارد برای صدور سند مالکیت پلاک ۴۳ ملارد/ گره ۴۰ ساله باز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از غرب تهران، بعد از ظهر امروز چهل و دومین جلسه شورای اسلامی شهرستان ملارد با حضور خدایار رئیس شورای اسلامی شهرستان ملارد، محمد خلج و احمد امینی و منوچهر اصلانی رئیس اداره ثبت و اسناد و املاک شهرستان ملارد در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهرستان ملارد برگزار شد.

منوچهر اصلانی رئیس اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان ملارد در این جلسه اظهار کرد: خدا را شاکر و سپاسگزارم که در جمع شما منتخبین مردم مشکلات مردم و شهرستان را بررسی می‌کنم و هر جا امکان داشته باشد از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.

*اداره ثبت ملارد مظلوم واقع‌ شده است/ برای راحتی مردم تمام پرونده‌ها را به ملارد آوردیم

وی تصریح کرد: ما خیلی به مردم مدیون هستیم و باید برای مردم کار بی‌منت و مخلصانه انجام دهیم؛ چراکه صاحبان اصلی انقلاب همین مردم هستند.

رئیس اداره ثبت‌ اسناد و املاک شهرستان ملارد خاطرنشان کرد: این روزها همه با اداره ثبت سر و کار دارند، بنابراین برای آسایش و راحتی مردم و با توجه به کمبود فضای اداری در این اداره تمامی پرونده را به ملارد انتقال داده‌ایم که مشکل تردد و مراجعه مردم به شهریار را حل کنیم.

*آمادگی اداره ثبت‌اسناد ملارد در صدور اسناد ملارد که با بنیاد مشکل داشتند

وی در ادامه افزود: در خصوص اسناد قدیم ملارد که از پلاک ۴۳ اصلی بوده و متعلق به ارباب کهبو است و در حال حاضر عرصه آن مربوط به بنیاد شهید و امور ایثارگران است، اداره ثبت‌ اسناد این آمادگی را دارد که در صورت‌‌مجلس تمام بلوک‌ها را آماده کند و در اختیار بنیاد قرار دهد اما دفترخانه‌ای که این انتقال را انجام می‌دهد باید در شهرستان ملارد باشد.

اصلانی خاطرنشان کرد: ثبت به‌اندازه تصرف اعیانی تفکیک می‌کند و در محدوده شهری و در خارج از محدوده شهری با همکاری جهاد ما محدودیتی نداریم.

وی گفت: قانون تعیین تکلیف، جایگزین ماده ۱۴۷ شده است که شامل زمان خاصی نیست و همیشگی است و دارای فیلترهای خاصی است که نیاز به نقشه UTM دارد و نیازی به اجازه بنیاد ندارد.

رئیس اداره ثبت‌ اسناد و املاک شهرستان ملارد اظهار کرد: در خصوص اسناد کشاورزی و زمین‌های مشاع نیاز به توافق مالکین و سهم‌بندی است که حتماً باید انحصار وراثت انجام و مالک آن مشخص شود.

*استعلام اسناد در ملارد به صورت آنی انجام می‌شود

رئیس اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان ملارد در ادامه گفت: اسناد داخل بافت روستایی ملارد می‌توانند از قانون ساماندهی که جایگزین قانون ماده ۱۳۳ است استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه استعلامات اسناد ظرف ۴۸ ساعت به‌صورت آنلاین انجام می‌شود، تصریح کرد:  مشکلاتی نظیر قطعی یا کندی خط اینترنت و قطعی خطوط ارتباط شبکه‌ای استان‌ها و مشکلات سرور مرکزی، این‌ها اشکالاتی است که وجود دارد و ارتباطی هم به دفاتر اسناد رسمی ندارد.

*مزایای استقرار ثبت‌اسناد در شهرک قضایی

اصلانی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته ۲۰ هزار متر زمین مرغوب به دادگستری شهرستان ملارد به‌عنوان شهرک قضایی جانمایی و تحویل‌ شده بود تا تمامی اداراتی که با حوزه قضا در ارتباط هستند در آنجا متمرکز شوند تا مردم به‌راحتی به کلیه امور خود در این زمینه بپردازند.

رئیس اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان ملارد در پایان متذکر شد: در حال حاضر محل استقرار این اداره به‌هیچ‌عنوان در شأن مردم شریف منطقه نیست و از مدیران شهری ملارد درخواست دارم تا نسبت به واگذاری زمین مورد نیاز تعامل لازم را داشته باشد تا اعتباری یک‌ میلیارد تومانی تخصیصی به اداره به شهرستان دیگر منتقل نشود.

انتهای پیام/۳۱۵۴/و۴۰

http://fna.ir/QW45PA

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *