سامانه ۱۹۷ پل ارتباطی بین مردم وپلیس

به گزارش شیرازه 
سروان عبدالهی رئیس بازرسی منطقه انتظامی سپیدان  اظهار داشت : با اجرایی شدن سامانه ۱۹۷ علاوه بر نظارت بیشتر بر
عملکرد کارکنان و ماموران پلیس ، مردم و شهروندان نیز بیش از پیش نسبت به
حقوق خود و وظایف پلیس آشنا می‌شوند چراکه در این سامانه تمامی شکایات
مردمی به صورت فوری رسیدگی می‌شود و آنگونه که عبدالهی عنوان کرده است؛ تیم
های بازرسی  ویژه ای بر عملکرد کارکنان و ماموران پلیس با توجه به گزارشات
مردمی نظارت می‌کنند.
 
 عبدالهی اظهار داشت:  سامانه ۱۹۷ خدماتی
بدون هزینه است که مردم با گذاشتن پیام خود بر روی این شماره، با دادن آدرس
و مشخصات می‌توانند پیگیر شکایات خود از عملکرد پلیس و ارگان‌های مربوطه
باشند.

وی با بیان این که وظیفه اصلی پلیس ۱۹۷، رسیدگی به
شکایات مردم است، ادامه داد: شکایات مردم بیشتر در حوزه‌هایی است که با
مردم سر و کار بیشتری دارند از جمله پلیس ۱۱۰، راهنمایی و رانندگی،
راهداری‌ها، کلانتری‌ها حوزه مواد مخدر، آگاهی و امنیت اطلاعات. به گفته سروان عبدالهی۱۹۷ در حال حاضر بیشترین شکایات مربوط به حوزه کلانتری، پاسگاه‌ها و راهبر ناجا است.

وی
با تأکید بر رعایت امانتداری توسط ۱۹۷، تصریح کرد: با اعلام شکایت از طرف
مردم، بدون سانسور، به رده رسیدگی کننده، جهت بررسی، ارجاع داده می‌شود.

عبدالهی 
افزود: شکایات مردمی از ماموران نیروی انتظامی و نحوه عملکرد آن‌ها در
موضوعات مختلف به خصوص طرح افزایش امنیت اجتماعی، ثبت، دسته‌بندی و بررسی
می‌شود و اگر خطای ماموران پلیس اثبات شود، با متخلفان برخورد قانونی صورت
می‌گیرد.

رئیس بازرسی منطقه انتظامی سپیدان  به برگزاری جلسات
توجیهی متعدد اشاره کرد و گفت: با این وجود، در صورتی که شخصی بابت برخورد
نامناسب پلیس شکایتی داشته باشد، می‌تواند شکایت خود را به سامانه ۱۹۷
اعلام کند و مطمئن باشد که به شکایتش رسیدگی خواهد شد. اظهار داشت: پلیس
همواره خود را در معرض نظارت مردم می‌بیند.

وی ادامه داد: نظارت مردم ضمن کمک به رفع کمبودها باعث ارتقای سطح کیفی کار نیروی انتظامی می‌شود.

وی تصریح کرد: شهروندان از طریق سامانه ۱۹۷ پل ارتباطی با پلیس، می‌توانند نظرات، انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را مطرح کنند.

عبداللهی
با بیان اینکه دفتر بازرسی منطقه انتظامی شهرستان سپیدان آماده دریافت
دیدگاه‌های آحاد مردم است، افزود: مردم می‌توانند در قالب این سامانه
انتقادات خود را از روند اجرایی برنامه‌های پلیس ارائه کنند.

وی
با اشاره به اینکه سامانه ۱۹۷ آماده دریافت پیشنهادات همشهریان در خصوص
اجرای مطلوب برنامه‌های پلیس است، افزود: مردم می‌توانند از طریق این
سامانه پیشنهادات سازنده خود را به مسئولان انتظامی شهرستان نیز ارائه کنند.

این مسئول
با بیان اینکه به شکایات مردمی از طریق این سیستم رسیدگی می‌شود، افزود:
در صورت شکایت مردم از نحوه عملکرد نیروی انتظامی به شکایات مردمی در
کوتاهترین زمان پاسخ داده می‌شود.

عبدالهی با تاکید بر ضرورت توجه مردم به سامانه ۱۹۷ نیروی انتظامی، گفت:‌ این سامانه پل ارتباطی مستقیم بین مردم و پلیس محسوب می‌شود.

این
مقام انتظامی با بیان اینکه پلیس از مردم و برای مردم است، ادامه داد:
برای ارتقای سطح مأموریت‌های پلیس ارائه هرگونه پیشنهاد ضرورت داشته از این
رو سامانه ۱۹۷ در طول شبانه روز آماده دریافت گزارش‌های همشهریان سپیدانی
درباره عملکرد پلیس است.

رئیس بازرسی منطقه انتظامی سپیدان
در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه انتقادات سازنده موجب پیشرفت هر سازمان
است، خاطرنشان کرد: ارتباط مردم با سامانه ۱۹۷ موجب افزایش مشارکت صحیح و بیشتر مردم در طرح‌ها، کاهش میزان جرائم و تخلفات احتمالی کارکنان می‌شود.

منبع:  مارگون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *