نادر قاضیپور امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: کارکنان جایگاههای شرکتی وزارت نفت در پی تصمیم واگذاری جایگاهها به بخش خصوصی بیکار خواهند شد درحالی که آنها شماره پرسنلی وزارت نفت دارند؛ قطعاً چنین تصمیمی را تنها افرادی میتوانند اتخاذ کنند که تاکنون یک روز بیکار نبودهاند و گرسنه نخوابیدهاند، این گونه افراد چگونه به فکر بیکاران خواهند بود.
وی افزود: قبل از اتخاذ تصمیم به واگذاری جایگاههای عرضه سوخت شرکت نفت، فکری به حال کارکنان آنها نشده است، در حالی که در صورت تصمیم به اجرای طرحی این چنین باید به فکر عواقب آن بود و خانواده کارمندان جایگاهها را نیز در نظر گرفت.
قاضیپور تأکید کرد: ۲۸۱ کارمندی که در این جایگاهها به عنوان نیروهای قراردادی در سراسر کشور حضور دارند در پس چنین تصمیمی بیکار میشوند.
گفتنی است، رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت کشور نیز در گفتوگویی مفصل با مشرق نیوز ضمن غیر قانونی خواندن واگذاری جایگاههای عرضه سوخت از طرح موسوم به “برندسازی” انتقاد کرده و اعلام میکند: آقایان میخواهند طی مدت چند ماه به روش دیگر که رانت و فساد را نیز به همراه دارد، تغییر روش دهند.
بیژن حاج رضایی ادامه میدهد: حدود ۴۰ شرکت در طول سه ماه گذشته به بهانه «برندسازی» جایگاههای سوخت، روی کاغذ پدید آمدهاند، جالب اینکه اکثر مدیران، کارمندان این شرکتها از کارمندان بازنشسته وزارت نفت و یا از اقوام این افراد هستند؛ بنابراین «برندسازی» برای این دست از افراد اشتغال ایجاد کرده است، البته باید گفت در کشورمان «برند» به تولید اطلاق میشود و نه در مدیریت و عرضه خدمات.
پایگاه خبری انرژی امروز نیز طی خبری اعلام کرد که برخی کارمندان قراردادی وزارت نفت، روبهروی مجلس علیه واگذاری جایگاههای نفت به بخش خصوصی دست به اعتراض زدند. در بیلبوردهایی که توسط این افراد حمل می شد، خطاب به وزیر نفت نوشته شده بود: «آقای وزیر نفت … واگذاری جایگاههای سوخت به بخش خصوصی = بیکاری و طلاق…».
این در حالی است که مدیرعامل شرکت پخش فرآوردههای نفتی ایران در خصوص اهداف اجرای طرح برندسازی میگوید: هماکنون بحث توتال برندینگ برای ایجاد فضای مناسب به منظور واگذاری وظیفه شرکت پخش برای بازگشت این شرکت به حوزه انبارهای نفت مطرح شده است.
منصور ریاحی افزود: شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران با تأکید وزیر نفت و سیاست اعلام شده با حفظ نقش حاکمیتی خود به دنبال تقویت بخش خصوصی از طریق واگذاری تصدی امور است.
به گفته مدیرعامل شرکت پخش فرآوردههای نفتی ایران، با اجرای طرح برندسازی و توقف و واگذاری بخشی از وظایف این شرکت نظیر حمل و نقل، سوخترسانی، احداث جایگاه عرضه سوخت و توزیع فرآوردههای نفتی و فعالیتهایی که در این زنجیره وجود دارد، به بخش خصوصی واگذار میشود.
انتهای پیام/ذ
دیدگاهتان را بنویسید