به گزارش خبرگزاری فارس خوزستان از بهبهان، غلامرضا شریعتی ظهر امروز در آیین کلنگزنی باند دوم سهراهی آغاجاری ـ بهبهان اظهار کرد: احداث بزرگراه شیراز ـ اهواز یکی از مهمترین و حیاتیترین پروژهها است.
وی در ادامه با انتقاد از روند احداث این مسیر مهم گفت: در احداث مسیر بزرگراه شیراز ـ اهواز متاسفانه نسبت به محور اهواز ـ بهبهان بیمهری شده و این محور به دلیل اهمالکاری پیمانکار عقب مانده است.
استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: سایر بخشهای احداث بزرگراه اهواز ـ شیراز فعالتر بوده است و کملطفیهایی در احداث این برزگراه نسبت به بخشی که در خوزستان قرار دارد، شده است.
شریعتی در ادامه با اشاره به احداث باند دوم سهراهی آغاجاری ـ بهبهان گفت: این باند یک قطعه از بزرگراه اهواز ـ شیراز است و در سه بخش اهواز ـ بهبهان، بهبهان به سمت بابا میدان و بخش آخر نیز از بابا میدان تا شیراز است.
وی ادامه داد: در این مدت دو بخش بهبهان به سمت بابا میدان و بابا میدان به سمت شیراز فعالتر از پروژه اهواز به سمت بهبهان بوده و تا حدی به این بخش از محور کملطفی شده است.
استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: مسؤولان استانی باید نسبت به این عقب افتادگی پروژه ساکت ننشینند و موضوع را به طور جدی پیگیری کنند و حق استان را بگیرند.
وی گفت: چندین بار درخواست شد تا اجرای پروژه به استان واگذار شود زیرا کارهایی که برای اجرا به استان تفویض شده است با وجود بی پولی و کمبود اعتبار پیشرفت مناسبی در آن طرحها شاهد هستیم و این به دلیل آن است که پیمانکاران با استفاده از توان، ظرفیت و ماشین آلاتی که در اختیار دارند، کار را به خوبی پیش بردهاند.
وی در ادامه تصریح کرد: باند دوم سهراهی آغاجاری ـ بهبهان یک قطعه از بزرگراه اهواز ـ شیراز و بخشی از کریدور جنوب است که باید ایجاد شود تا زیر ساخت ارتباطی کشور به یک سطح قابل قبولی از استانداردها برسد و بتواند به توسعه کشور کمک کند اما در قطعهای از این بزرگراه که در خوزستان قرار دارد، حق استان ادا نشده است.
شریعتی با اشاره به اینکه استان خوزستان در حمل کالا در کشور دارای رتبه اول است اظهار داشت: استان خوزستان در بخش جابهجایی مسافر نیز رتبه سوم کشور را داراست.
وی افزود: با این وجود متاسفانه استان خوزستان در استانداردهای جادهای در رتبه ششم قرار دارد و این به معنای آن است که تردد در جادههای خوزستان با خطر بیشتری مواجه است.
انتهای پیام/ن
دیدگاهتان را بنویسید