متروی اهواز پَر!، ۱۳ سال پس از کلنگ‌زنی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز امروز اعلام کرد در حال حاضر پروژه قطار شهری اهواز به دلیل بدهی‌ها و اختلافات در واقع راکد است اما در هر حال پیگیری هستیم که تصمیم نهایی در خصوص ادامه و یا خاتمه کار اتخاذ شود.

این خبر ناامیدکننده در صورتی منتشر شد که وی همین چندی پیش گفته بود در صورت تأمین اعتبارات پیش‌بینی می‌شود که فاز اول خط یک مترو اهواز تا ۱۸ ماه دیگر به بهره‌برداری برسد.

 تکرار وعده‌ها به مترو اهواز

ناامیدی از اتمام متروی اهواز در حالی است که محمدباقر نوبخت در اردیبهشت‌ماه در سفر به اهواز وعده داد آماده شدن قطعه باقیمانده از قطار شهری اهواز یکی از اولویت‌های دولت و سفر مسؤولان سازمان برنامه‌وبودجه به خوزستان خواهد بود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه تأکید کرد برای تکمیل  ۱۱ کیلومتر باقی‌مانده از متروی اهواز قرار است ظرف کوتاه‌ترین زمان تمهیدات لازم اندیشیده شود و مشکلات نوع تضمین آن در بانک مرکزی رفع شود. 

 تلاش برای بهره‌برداری از فاز نخست قطار شهری اهواز تا پایان سال ۹۷

علاوه بر این استاندار خوزستان اعلام کرده بود در تلاش هستیم فاز اول قطار شهری اهواز تا پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری برسد.

شریعتی گفته بود هم شهردار اهواز و هم مدیرعامل مترو قول داده‌اند که فاز اول قطار شهری که حدفاصل سه‌راه فرودگاه تا مصلی است ریل‌گذاری شده و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش فارس، تعهدات سالانه دولت به‌منظور تأمین اعتبارات پروژه قطار شهری بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است و کل پروژه به ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا به بهره‌برداری برسد، دولتی فعلی نیز ظرف ۵ سال گذشته تنها ۱۰۰ میلیارد تومان به‌قطار شهری اهواز پرداخت کرده است.

 پروژه قطار شهری اهواز در سال ۸۴ هم‌زمان با استان‌های اصفهان، مشهد، شیراز و تبریز باهدف کاهش ترافیک‌ها کلان‌شهرهای مرکز استان‌ها کار خود را آغاز کرد و باگذشت ۱۳ سال از کلنگ زنی پروژه قطار شهری اهواز، این پروژه نهایتاً به جایی رسیده است که مسؤولان می‌گویند به دلیل بدهی‌ها و اختلافات راکد مانده است.

انتهای پیام/ع

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *